O depresji, w depresji, wsparcie w depresji, leczenie depresji, depresja to choroba, depresja forum

Forum psychologiczne o depresji.


#1 2010-03-15 02:15:11

pasażer

Administrator

Zarejestrowany: 2010-03-04
Posty: 98
Punktów :   

Pedagogika humanistyczna 9

Nie należy jednak przeceniać jednostki. Pełniejsze oparcie zyskujemy we wspólnocie, która nie tylko zapewnia poczucie bezpieczeństwa, ale także rozwija przez wymianę poglądów i kształtowanie odpowiedniej postawy. We współczesnym świecie młody człowiek często czuje się zagubiony, przeżywa frustracje, trudno mu odnaleźć wartości, tożsamość. Stąd ważna jest umiejętność współpracy w grupie, która pozwala przekazywać wiedzę i doświadczenia, ogranicza błędy i skutki niepowodzeń życiowych. Przyjmowanie różnych punktów widzenia to podstawa zdobywania wiedzy, która połączona z krytycyzmem pozwala na kształtowanie własnego światopoglądu.
W świecie pełnym konfliktów istotna jest komunikacja międzyludzka oparta na dialogu, stąd ważna jest także postawa partnerska, życzliwość wzajemna nauczyciela i ucznia. Postawa taka znajduje zrozumienie w nurtach współczesnej pedagogiki występującej przeciw autorytaryzmowi, biurokratyzmowi, dyrektywom. 19
Reasumując te wszystkie poglądy i przemyślenia można stwierdzić, iż pedagogika humanistyczna spełnia swoją rolę w teraźniejszości i jest szansą dla przyszłości. Warunkiem jednak tak postawionego zagadnienia jest mądrość ludzi korzystających z wiedzy. Teoria i zbiór informacji nie wypełnią życia człowieka. Edukujemy się by wiedzieć, ale i by tworzyć. W związku z tym bardzo istotnym problemem współczesnej pedagogiki jest – pobudzenie do myślenia, autorefleksji, krytyki, mądrego kompromisu. Ciągłe stawianie pytań, rozwijanie ciekawości prowadzi do nieustannego określania siebie i swojego stosunku do szybko zmieniającej się rzeczywistości. Pozwoli to uczestniczyć pełniej w kulturze i lepiej przygotuje na przyszłość, która jest zawsze nieznana. Pomoże odkryć sens ludzkiego życia, kreować własny świat, tworzyć samego siebie. Nauczy współodpowiedzialności za własne kształcenie. Nawet, jeśli zdarzą się elementy zaburzeń czy nienormalności, buntu, złych wpływów lub regresji wychowawczej, należy odnaleźć drogę do człowieczeństwa, szukając w nim elementów dobra.

19Lippitz W., O fenomenologicznych przesłankach integralności teorii pedagogicznej, Pedagogiczne drogowskazy, red Juraś – Krawczyk B., Śliwerski B., OW IMPULS, Kraków 2000, s.95
za:edukacja.edux.pl

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.muzyczne-metal.pun.pl www.nightwolves-guild.pun.pl www.wb2.pun.pl www.independence.pun.pl www.progta.pun.pl